We are the yawn

Anche per Time le canzoni per beneficenza non sono più quelle di una volta

After the 1980s, charity tunes hit mostly false notes (Anyone remember 2008’s “Just Stand Up”?) except for Elton John’s 1997 reworking of “Candle in the Wind,” which benefited Princess Diana’s foundation following her death. The song’s outsize success–it is the best-selling single ever–spawned a wave of imitators too lazy to even think up new lyrics. “Do They Know It’s Christmas?” was rerecorded and released in 2004 to benefit Darfur. And the new “We Are the World,” featuring an Auto-Tuned Lil Wayne in place of Bob Dylan, may be raising money atop the iTunes charts, but it does so at the expense of botching a sentimental classic.

Read more: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1966457,00.html#ixzz0g9m5vPUQ

Abbonati al

Dal 2010 gli articoli del Post sono sempre stati gratuiti e accessibili a tutti, e lo resteranno: perché ogni lettore in più è una persona che sa delle cose in più, e migliora il mondo.

E dal 2010 il Post ha fatto molte cose ma vuole farne ancora, e di nuove.
Puoi darci una mano abbonandoti ai servizi tutti per te del Post. Per cominciare: la famosa newsletter quotidiana, il sito senza banner pubblicitari, la libertà di commentare gli articoli.

È un modo per aiutare, è un modo per avere ancora di più dal Post. È un modo per esserci, quando ci si conta.

Abbonamento mensile
8 euro
Abbonamento annuale
80 euro